Piiritapahtuman markkinointi ei ole niin helppoa kuin oman lippukunnan tapahtumien markkinointi, sillä kukaan ei ole valmiiksi sitoutunut tulemaan kaikkiin piirin tapahtumiin kuten lippukunnassa. Mitä suurempi tai uudempi tapahtuma on, sitä enemmän markkinointiin täytyy panostaa. Mikäli tapahtumaa ei ole ennen järjestetty, on tärkeää toistella viestiä, jotta kohderyhmä tarttuu siihen. Tarkkaile tapahtuman ilmoittautujamäärää ilmoittautumisen ollessa käynnissä. Mikäli osallistujatavoite ei täyty suunnitellusti, ryhdy ylimääräisiin markkinointitoimenpiteisiin hyvissä ajoin ennen ilmoittautumisajan loppumista.
Ideoita tapahtuman markkinointiin
Tee sosiaaliseen mediaan tapahtumamainoskuvia tai -videoita (voit pyytää piirin viestintäryhmältä apua), joita voi lähettää piiritoimiston julkaistavaksi piirin kanavissa.
Mainosta tapahtumaa pitämällä esittelypistettä tai puheenvuoro partiotapahtumissa, kuten Lippukuntapäivässä (katso tapahtumakalenteri).
Mainosta tapahtumaa piirin sisäisissä Facebook-ryhmissä (ja mahdollisesti Slackissä).
Suurempiin tapahtumiin tai esimerkiksi tärkeisiin koulutuksiin, joiden osallistujatavoite ei täyty, voi tehdä kohdennetun "kutsukirjeen" sähköpostiviestinä kohderyhmälle. Toimita se piiritoimistolle, josta se lähetetään. Partio-taitokisoista tehdään aina kisakutsu. (lataa mainoskirjepohja)
Kutsu oman lippukunnan ja naapurilippukuntien väki tapahtumaan lippukunnan somekanavissa, tapahtumissa tai henkilökohtaisesti.
Pyydä verkkomedia Pärskeen toimitusta tekemään juttu tapahtumastasi.
Päivitä piirin Instagramia tapahtumasta (tunnukset saat piiritoimistolta). Se on tärkeää osallistujien saamiseksi seuraaviin piiritapahtumiin.
Kuva: Atte Kesti