Viestintä ja Markkinointi

JPEG, polttoväli, mainoskuva, lightroom, kuvakulma tai liikekuva. Ovatko erilaiset valo- ja videokuvaukseen liityvät sanastot hallussa? Onko sinulla villi visio aftermoviesta joka saa kaipaamaan takaisin leirille tai mainosvideosta jonka jälkeen kukaan ei voi vastustaa piirileirin kutsua? Oletko miettinyt miksi kukaan ei lähetä livekuvaa piirileiriavajaisista tai miksi kaikki kuvat partioleireiltä on aina samanlaisia?

Kuvauspäällikkö vastaa leirillä valo- ja videokuvauksesta. Johdat kuvaustiimiä joka koostuu valokuvauksen ja videokuvauksen osaajista. Kuvaustiimi on osa viestinnän- ja markkinoinnnin osa-aluetta. Vastaat siitä että leirin erilaisista ohjelmista ja tapahtumista sekä tilanteista on kuvamateriaalia leiriltä järkevästi arkistoituna sekä esillä leirin aikana. Vastaat kuvaajien aikataulutuksesta, ohjeistukseta ja inspiroimisesta. Osaat antaa palautetta ja sanoittaa kuvaustoiveet kuvaus-suunnitelmiksi. Toimit linkkinä kuvauksen ja leirin muiden osa-alueiden välillä. Pestin kannalta on välttämätöntä että valo- ja videokuvauksen & editoinnin ja kuvankäsittelyn perusteet on sinulla hallussa. Toivomme, että sitoudut osallistumaan myös rakennus- ja/tai purkuleireille.

Ennen pestiä leiri vie aikaa kuukausittain, mutta ei välttämättä viikoittain kokoaikaa. Pestiin käytettävä aika jaksottuu luonnollisesti deadlineihin mm. leirituotteiden kuvauksen/muun markkinoinnin ympärille, jolloin tekemistä voi olla hetkellisesti enemmän. Leirillä pesti on kokoaikainen. Toivomme, että sitoudut osallistumaan myös rakennus- ja/tai purkuleireille.

Lisätietoja pestistä antaa viestintä- ja markkinointijohta Nea Finnig (nea.finnig@uusimaa.partio.fi)

Miten markkinoidaan tulevaisuuden partioleiriä? Hesarin etusivu, flasmob partioviikolla vaiko yhteistyökuvio tubettajan kanssa? Saatko piirileirille ilmoittautuvan innostettua jämään myös purkuleirille tai myytkö leirihupparit koko perheelle yhdellä kertaa? Oletko haaveillut että presidentti piipahtaa piirileirillä vai onko tavoitteenasi vain saada mediaosumien sarja?

Markkinointipäällikkö vastaa leirin markkinointi- ja kutsuvierastiimistä. Markkinointipäällikkönä suunnittelet ja koordinoit leirin markkinointia. Lisäksi vastaat kutsuvieraiden kutsumisesta ja houstaamisesta leirillä. Johdat tiimiä, jonka kanssa toteutatte eri markkinointitempauksia/tms. Leiriä ennen pesti vaatii aikaa viikottain. Tehtävät jakautuvat luonnollisesti eri tapahtumien ja kamppanjoiden ympärille ja siksi tekemistä on välillä enemmän ja välillä vähemmän.

Toivomme että olet järjestelmällinen ja innostunut. Toivomme että sitoudut osallistumaan myös rakennus- ja/tai purkuleireille. Leirillä pesti on kokoaikainen.

Lisätietoja pestistä antaa viestintä- ja markkinointijohta Nea Finnig (nea.finnig@uusimaa.partio.fi)

Liitävätkö sormesi näppäimillä kuin pikaluistelija jäällä? Ymmärrätkö erilaisia koodikieliä ja tiedät millaisia nettisivuja on mukava käyttää? Et pelkää haaveilla suurista ja osaat muokata osa-alueiden suuret suunnitelmat toteutettaviksi komponenteiksi kotisivuilla.

Nettisivumestari vastaa piirileirin nettisivuista, suunnittelusta toteutukseen, päivittämisestä arkistointiin. Toimit osana Viestinnän- ja markkinoinnnin osa-aluetta ja teet yhteistyötä sekä oman osa-alueesi että muiden osa-alueiden kanssa. Toivomme että hallitset WordPressin käytön.

Ennen leiriä pesti vie aikaa viikoittain. Pestiin käytettävä aika jaksottuu luonnollisesti deadlineihin mm. rekry-aaltojen sekä ilmoittautumisen alkamisen/päättymisen ympärille, jolloin tehtävät voivat ajoittain kasaantua. Leirillä pesti on kokoaikainen. Toivomme, että sitoudut osallistumaan myös rakennus- ja/tai purkuleireille.

Lisätietoja pestistä antaa viestintä- ja markkinointijohtaja Nea Finnig (nea.finnig@uusimaa.partio.fi)

Jos metsässä kaatuu puu ja kukaan ei ole kuulemassa, kuuluuko ääni? Jos Syndalenissa leireilee partiolaisia Hangosta Porvooseen niin uskooko sitä kukaan jos siitä ei mainita somessa? Haluatko olla tekemässä uuden vuosikymmenen tapaa tehda partiosomea? Onko sinulle tuttuja erilaiset kanavat Facebookista TikTokiin ja takaisin? Osaatko luoda leirin kanavista yhtenäisen kokonaisuuden erilaisille kävijöille? Mikäli vastasit kyllä tai mikäli vastasit ei, mutta palat halusta oppia lisää voit olla etsimämme somesankari.

Somepäällikkö ottaa pestissään haltuun leirin sosiaalisen median kanavat. Päällikkö johtaa sometiimiä joka koostuu somettajista. Sometiimi on osa viestinnän ja markkinoinnin osa-aluettea. Olet vastuussa sosiaalisen median yhtenäisestä kokonaisuudesta eli mm. sisällön suunnittelusta ja tuottamisesta. Seuraat mm. kävijämääriä ja pyrit tiimisi kanssa siihen että leirihype tavoittaa kaikki uusimaalaiset partiolaiset. Teet yhteistyötä Piiritoimiston piirileirtyöntekijän kanssa ja olet linkki sosiaalisen median ja leirin muiden osa-alueiden välillä.

Toivomme että olet tilannetajuinen ja kotonasi sosiaalisen median maailmassa. Perustaidot sosiaalisen median eri palveluista ovat välttämättömät pestiä tehdessä.

Ennen pestiä leiri vie aikaa viikoittain. Pestiin käytettävä aika jaksottuu luonnollisesti deadlineihin mm. ilmoittautumisen alkamisen/päättymisen ympärille, jolloin tekemistä voi olla hetkellisesti enemmän. Leirillä pesti on kokoaikainen. Toivomme, että sitoudut osallistumaan myös rakennus- ja/tai purkuleireille.

Lisätietoja pestistä antaa viestintä- ja markkinointijohta Nea Finnig (nea.finnig@uusimaa.partio.fi)